Bez COOKIEs je omezený přístup!

KomentářeSlovník

Aktuality a diskuze

Domů
Statistiky

"Aktuality a diskuze" (komentáře)

Toto je diskuse o případných aktuálních událostech. Téma=Aktuality

Knihy, úvahy

  

Nepřihlášení (roboti) nemohou přispívat!

2. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

23.10.2019 v 15:21 id: 1322510

Připadá mi, že USA jsou se svým stažením ze Sýrie Rusům pro smích. Tady se v jednom článku píše, jak se k tomu vyjádřil Dmitrij Peskov: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/usa-zradily-kurdy-sve-nejblizsi-spojence-z-minulych-let-tvrdi-moskva-40300931


3. Jméno: VlastimilČech

 

Info: veterán

18.10.2019 v 07:25 id: 1321708

Pane Semeráde! Jste v pořádku??? Nejste nakonec nemocen? Buďte na sebe opatrný...


SW: V poslední době se staly 3 tvrdé věci.

a) dostal jsem anonymní mail (ne od někoho z ministerstva vnitra, ale jako kdyby byl), podle kterého "neoprávněně používám cizí obrázky na obálky knížek". Což je pravda, netajil jsem se, že v případě vydávání knížek musím sehnat obálky, ke kterým práva mám (od skutečných autorů). Moje provizorní obálky (nevydaných! knih) byly spíš ilustrační, ne definitivní (některé neseděly ani tématicky). Jenže znáte právníky (na jednoho čestného právníka připadá 19,4 bílých vran), jsou ochotní tahat se po soudech. Takže jsem musel vymyslet náhradu za "neautorizované" obálky. (Může je teď u mě použít kdokoliv, jsou OPEN SOURCE, pocvičil jsem se v programování PHP).

b) skoro prkotina - domlátil jsem se v koupelně na dlaždičkách (jeden americký kosmonaut si tak zlomil nohu, já mám jen podlitiny (všude) a naražené zuby), s tím se fakt nedá spát.

c) to poslední už vůbec prkotina není, neměl jsem na psaní náladu kvůli pohřbu prasynovce (bratrova vnuka). Nádherný kluk, 21 let, vysokoškolák, smetený rychlíkem. Brácha úplně zhroucený, synovcova rodina ve smutku... neměl jsem náladu psát, tím víc jsem se vrhl na programování. Jistě mě pochopíte... (18.10.2019 10:54)


4. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

17.10.2019 v 16:15 id: 1321587

Narazil jsem na článek o postupující militarizaci americké diplomacie:

http://ceskapozice.lidovky.cz/recenze/militarizace-diplomacie-vyvolava-chaos-v-zahranicni-politice-usa.A191014_173341_pozice-recenze_lube


jaxx: Cituji: USA ... především se snažila vytvářet mezinárodní vztahy, jež udržovaly svět stabilní. Už tato věta pasuje článek na ryzí demagogii. Kdo se vzpomene na Panamu, Irák, nejnověji Sýrii a podobně? Stal se tím svět stabilnějším? Nebylo to naopak? (17.10.2019 16:33)


jaxx: Článek asi vyvolal rozporuplné reakce, už na Lidovkách není k dohledání... (17.10.2019 22:27)


jiho: Taky jsem si myslel že zmizel, ale článek tam stále je... (18.10.2019 10:41)


SW: Kdyby někdo před týdnem napsal, že v Sýrii válčí Američané (bez mandátu OSN, bez pozvání kterékoliv strany, navíc tam sponzorovali Daeš), tak ho naše "seriózní média" ukřičí jako "dezinformátora a ruského trolla" a aktivisté PaL budou docela vážně uvažovat o trestu smrti za velezradu.

A ejhle, ona je to pravda! Zase měli ti dezinformátoři pravdu a naše "seriózní" média lhala jako když tiskne!

Když Rusové vybombardovali generální štáb Islamistů (plný Američanů, byli tam i Britové, Francouz, Australan a Izraelci), to bylo řevu o "nevinných civilních obětech"!

A ty tanečky kolem "chemických útoků" Assada! (sehraných "Bílými přilbami", které pak Mossad stáhl do Izraele)!

Dobře že v Sýrii dostali největší teroristé světa (dosaďte si koho chcete) na kalhoty! (18.10.2019 11:05)


5. Jméno: VlastimilČech

 

Info: veterán

27.07.2019 v 06:12 id: 1316331

Ty vysoké teploty v Evropě by mohly podpořit rozvoj nudismu! Nebo našeho tradičního, starobylého národního náboženství: Adamismu. Jestli jsme povinni tolerovat musulmanský náboženský oděv, tedy burky, burkiny, hidžáby, či jak si všechny ty své obaly a futrály mohamedáni nazvali, pak logicky, příhodně, spravedlivě a vyváženě nesmí vadit ani ústroj pravého českého Adamity!


6. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

29.04.2019 v 20:37 id: 1307930

Četl jsem článek srovnávající ohlasy slovenských a ukrajinských prezidentských voleb:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/svet-o-dvojim-metru-04f-/p_zahranici.aspx?c=A190423_201422_p_zahranici_wag


7. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

30.11.2018 v 16:10 id: 1296000

Zajímalo by mě, co mohlo udělat takovou díru do lodi (jde o jednu ze zadržených lodí v Kerčském konfliktu). Nabeton bych vyloučil, že to bylo kalašnikovem... (Obrázek zvětšíte kliknutím). Kdo neví, že Ukrajinci zadržují už dvě ruské obchodní lodě i s posádkami a hrozí jim 10 lety vězení za to, že "proti Ukrajinským zákonům" () kotvily na Krymu, ten nad "protiprávním zadržováním" Ukrajinských () vojenských lodí ječí jak Viktorka u splavu. Nu což, zřejmě se chystá výměna zadržených lodí i námořníků... pokud už Ukrajina zadržené ruské lodě nezpeněžila v dražbě... (přinejmenším tím vyhrožovali)...


8. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

26.10.2018 v 17:26 id: 1295061

Pobavil mě Kalousek. Prý mu nevadí, že nedostal pozvánku na udělování medailí! (A ty hrozny jsou taky kyselé!). Velitelství Poslanecké sněmovny reagovalo jako býk na rudý hadr, jako by se těm nepozvaným stala kdovíjaká křivda a "že by to měl prezident vysvětlit"!

IMHO neměl dostat pozvánku nikdo z těch, kdo minule předávání medailí znevážili demonstračním odchodem (jako Němci před rokem 1938). Já se spíš divím, že dostala pozvánku ta Němcová (taky tenkrát odešla!) Ale ta se dala slyšet, že tam beztak nepůjde! Aspoň neuškodí!


9. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

13.09.2018 v 09:25 id: 1294971

Na Neviditelném psu jsem našel tento zajímavý článek o událostech roku 1938: SW:" target="_blank" rel="nofollow">http://neviditelnypes.lidovky.cz/samanovo-doupe-zarijove-udalosti-1938-d7b-/p_doupe.aspx?c=A180911_173532_p_doupe_wag


SW: Se Šamanem (Kovanicem) se známe. Ano, ten článek je i podle mě správný. Mohu jen doporučit. (13.09.2018 11:49)


10. Jméno: vgj

 

Info: Václav Jansa

16.04.2018 v 22:32 id: 1294035

Když už chvilku nejsou přírůstky ke čtení, tak jsem si dovolil dát Semerádovy knížky do našeho domácího (svobodného) katalogu... Možná jako druhá knihovna po Národní. https://osobni.osvobozena-knihovna.cz/eg/opac/results?query=semer%C3%A1d&qtype=author&locg=103&detail_record_view=1 A tímto vyhrožuji, že pokud nebudou přírůstky online, tak se pustím do papíru. Andělskou triologii jsem četl snad 5x. .. ale vždy jen v mobilu.


11. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

08.03.2018 v 18:42 id: 1292687

Zeman je tedy opět prezidentem! Sledoval jsem jeho řeč v očekávání nějakého bonmotu a nezklamal mě. Pustil se do naší prolhané televize, Bakaly a TROP09 tak, až to pár partajníků nevydrželo a odešlo ze sálu. Dobře jim tak, husám potrefeným! Beztak se na tom dohodli předem, jak bylo vidět už podle smutečních černých kravat... Pak jim ale naše Žumpo-televize dala tak nečekaně dlouhý a přitom naprosto jednostranný prostor k metání špíny na Zemana, až jsem to nevydržel a televizi vypnul. Česká televize zkrátka opět předvedla, že je hlásnou troubou ODS a TROP09, přesně jak řekl Zeman, takže mu jeho slova vlastně dodatečně potvrdila...

Kupodivu nikoho nenapadlo, když už tak na Zemana dštili síru, že se odehrála paralela, ve které sehráli krásnou, hořce symbolickou úlohu. Nebyla přece pravda, že odejít ze sálu je v Čechách něco nového! I při inauguraci Masaryka odešli ze sálu (navíc mnohem halasněji) všichni Němci, kteří o něco později republiku rozvrátili! Krásná to paralela! Ale že si toho nikdo nevšiml? Od Takáče jsem to ani nečekal, ale nebyl na to sám!


12. Jméno: knihomol

 

 

27.01.2018 v 17:12 id: 1291547

No.......tak zase ta česká lůza natrhla elitě z kavárny prdel. Jak se s tím ty naše elitní mozky asi srovnaj, že český lid zvolil menší zlo? Jestlipak budou svoje zklamání ventilovat jako pan skutr na Nově?


13. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

27.01.2018 v 16:27 id: 1291541

Tak - a Babiš musí sehnat 101 hlasů!


14. Jméno: jaxx

 

Info: pro změnu správce sítě

25.01.2018 v 12:00 id: 1291289

Pokud se nebudu dlouho ozývat, zasypaly mě stěhovací škatule. V sobotu firmu stěhujeme na lepší a já jsem ajťák... Právě plním pátou krabici haraburdím a to už jsem toho další hromadu vyhodil. Do toho převod internetu, zálohování serveru a podobný srandičky. A teď si hlavní účetní vzpomněla, že musí do pátku udělat cosi nesmírně důležitého... Držte mi všichni palce.!


SW: Upřímnou soustrast! 2x stěhovat = 1x vyhořet! Taky jsem se stěhoval a mockrát. Při každém stěhování se mi něco ztratilo. Tu nějaké magnetické pásky (se zálohami systému), tu nějaká dokumentace (v dobách embarga pokoutně získávaná a těžce u šéfů prosazovaná - tenkrát byl xerox za mřížemi, hlídán komisní, "dvakrát prověřenou" paní)... zmizely mi i mé soukromé knížky, když jsem je nestihl odnosit domů a přihodil jsem je do krabice, která se pak "nenašla"... Držím palce, aby ztrát bylo minimum! (25.01.2018 13:05)


15. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

23.01.2018 v 12:33 id: 1291050

Omlouvám se, že sem tahám politiku, ale uvědomil jsem si, že se na internetu dost často vyskytuje, že někdo u jednoho prezidentského kandidáta zdůrazňuje něco, co platí pro oba. Například to, že byli v Římském klubu, nebo to, že nejsou proti euru. U takových věcí mi připadá nefér, když jsou zmiňovány jen u jednoho kandidáta (ať už pozitivně, nebo negativně).


SW: Kdyby to bylo jen u prezidentů!!!

Slyšel jsem už v soukromí hovory pro i proti všem kandidátům. Podpásovky jsou na všech stranách, ale proti M.Z. je používají mnohem víc. Například v České televizi jsem ještě neslyšel jediný argument proti Drahošovi, zato několik metrákovět proti Zemanovi. Za "vyváženost" považují, že M.Z. podporují 3 (slovy tři) umělci, zatímco pro Drahoše jsou (aspoň podle televize) všichni ostatní, namátkou jich uvedli asi 10 a třeba Karel Gott veřejně vyhlásil, že pro Zemana není!

Můj názor na Zemana trvá. Je to podle mě jen menší darebák. Howgh! (23.01.2018 13:31)


jaxx: To s tím Gottem je jinak. Zeman prohlásil, že ho podporují "lidé typu Karla Gotta". Gott to okamžitě vztáhl na sebe... (24.01.2018 09:28)


16. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

18.01.2018 v 13:47 id: 1290887

Narazil jsem na tuto stránku, která vyvrací zkreslená a nepravdivá tvrzení o Drahošovi: https://www.popravde.cz/

 

Doufám, že Vám nebude vadit, když to dám sem.


SW: Ale nevadí, jen se tam podívejte! Většina odkazů vede na server "Manipulátoři.cz". Což jsou, jak i název "správně říká", manipulátoři. Mimochodem - stejní autoři (Petr Nutil a Jan Cemper) šéfují jak serveru http://popravde.cz tak i  serveru http://manipulatori.cz, takže odkazem na vlastní pobočku sami sobě dokazují vlastní argumenty! Vivat! To má jistě "úžasnou" potvrzovací hodnotu!

Vzhledem k tomu, že nemám čas ani možnosti ověřovat kdejaký hoax, uvedu jeden jediný příklad: http://manipulatori.cz/hoax-halal-produkty-v-retezci-billa/ doplněný vyjádřením všech zainteresovaných složek, které tuto možnost popírají (aby ne, když jde o porušování zákona! To jsou hned všichni svatí! Zkuste se zeptat kteréhokoliv zloděje, jestli krade!). K tomu mám jediný argument: S drůbeží oznašenou "halal" jsem se sám osobně setkal v Penny Marketu Lomnice nad Popelkou. Věřím tedy více vlastním očím než manipulátorům (i když mám oči dost špatné, pořád ještě čtu). Mohou mě pranýřovat, že nebyla řeč o Penny Marketu, ale o Bille, že je to "staré" (už půl roku jsem v Praze), nicméně já nabeton vím, že se to v Penny Marketu vloni objevilo, držel jsem to kuře v rukou (ano, musel jsem si to dát blíž k očím!), takže mohu přísahat, že to žádný hoax nebyl! Tvrdit, že se to v Bille "zaručeně" (od téhož dodavatele!) neobjevilo, nevypadá moc věrohodně. Jestli takhle vypadá i to ostatní "vyvracení", tak potěš koště! (18.01.2018 14:37)


SW: Vyvracení "hoaxu" o "neupravování Wikipedie" je další rána. Zkuste na české Wikipedii najít slovo "presstitut"! Nenajdete! Ale bylo tam! Jenže se "majitelům" politkorektně nelíbilo, tak prohlásili, že toto slovo neexistuje a vyškrtli je. A když falšovat, tak pořádně - smazali to včetně historie! Odvolávat se na historii Wikipedie může opravdu jen naivka, kdo se s takto pečlivou manipulací ještě nesetkal! No a kdo si pamatujete hromadné a velice masové skartování materiálů StB, nemůžete věřit ani lustračním osvědčením. To také nepatří mezi věrohodné údaje! Sorry! (18.01.2018 15:00)


Hugot: Možná ta stránka nějaká zkreslená a nepravdiva tvrzení vyvrací. ale na druhou stranu take další zkreslená trvrzení přináší. Jen tak namátkou jsem kliknul na to o Římském klubu. To že Jiří Drahoš byl v roce 2008 členem předsednicvá české sekce ŘK jsem tam nenašel (https://web.archive.org/web/20101022052131/http://clubofrome.at:80/news/index2008_1.html). (18.01.2018 20:10)


17. Jméno: knihomol

 

 

13.01.2018 v 20:09 id: 1290874

Napeosto s Vaším naázorem na volbu hlavy státu souhlasím. nejmenší zlo je nejmenší zlo.

Apropo: Co říkáte na Star Wars epizoda 7? Mně to moc neoslovilo. Kromně digitálních efektů nic moc. Semir Gerchan v Kobře 11 zvládne lepší honičky a to jenom v BMW.


18. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

13.01.2018 v 16:53 id: 1290872

Tak nám skončilo první kolo prezidentských voleb. Před pěti lety zde byly prezidentské volby zmiňovány, ale dnes je tu ticho po pěšině... Že by je tu nemělo smysl zmiňovat?


SW: Víš, mám těžší problémy než prezidenta. Fakt. Většinou zdravotní. Bydlíme u dcery, protože má paní jezdí tak 3x týdně za doktory, 4 dny ze 14 leží na chemoterapii... a u voleb se v podstatě opakuje to, co loni. Zeman je z nich ještě ten nejmenší darebák, i když... (mé výhrady k němu se už ani moc nemění, viz MENU - Drobnosti - Prezidenti). Drahoš se tváří jako slušňák, ale propaguje ho Americká ambasáda a "má ohromnou úctu k islámu", buď je tedy mistr světa ve skoku na špek, nabo spíš darebák, až to dveřma tříská. Z těch dalších je slušňák snad jen Hanyg (0,5%). To se zase sešel kolektiv! (colligo = sbírám, kolektiv = sebranka!) Minule to bylo Čech, Japonec, Rakušan, Američan a Avatar, letos je to vexlák, podvodník, pedofil, estébák... Takže se skřípěním zbytku zubů - opět Zeman... Asi si to zasloužíme... (13.01.2018 18:29)


SW: Bratr mi poslal krásný obrázek "Drahoš na Hrad!" (jako novinku jste ho snad už viděli. ) (17.01.2018 22:39)


19. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

02.05.2017 v 16:59 id: 1252847

Lidi, všimli jste si vůbec, že nám (už zase - a nečekaně!) padla vláda?


jaxx: To už měla dávno... Pouze doufám, že Sobotku nevystřídá ještě větší debil... (02.05.2017 20:11)


jirkacbx: Všiml jsem si a jsem zvědav,co z toho ZASE vyleze za vopičárnu.Pro obyčejný lidi nejspíš nic moc (02.05.2017 21:33)


jiho: Zaregistroval jsem. Jen mi při tom blesklo hlavou: "Právě jsem se vrátil z Hradu..." (03.05.2017 07:37)


SW: A zažili jsme kašpárkovskou scénku, kdy Zeman přijal demisi, která nebyla podaná...

Na první pohled to vypadá, jako kdyby to zvrzal Sobotka. Na druhý pohled se dozvíme, že Zeman věděl o tom, že Sobotka jde jen na konzultaci, takže trapas je to Zemanův. (06.05.2017 10:42)


jaxx: Není to tak úplně jednoduché:

Ústava, Čl. 73

(1) Předseda vlády podává demisi do rukou prezidenta republiky. Ostatní členové vlády podávají demisi do rukou prezidenta republiky prostřednictvím předsedy vlády.

(2) Vláda podá demisi, jestliže Poslanecká sněmovna zamítla její žádost o vyslovení důvěry nebo jestliže jí vyslovila nedůvěru. Vláda podá demisi vždy po ustavující schůzi nově zvolené Poslanecké sněmovny. (06.05.2017 12:52)


jaxx: Z toho plyne, že demisi může 73/1 podat: a) jen premiér, b) členové vlády prostřednictvím premiéra

A podle 73/2 vláda podává demisi jen v definovaných případech.

 

Nikde není psáno, že s premiérem padá celá vláda!Jde jen o ústavní zvyklost, která ale nemá váhu zákona, takže se jí nemusí prezident řídit... (06.05.2017 12:53)


SW: Ale kdepak! Ústava to říká jasně!

Článek 68 ... (2) Předsedu vlády jmenuje prezident republiky a na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.

(3) Vláda předstoupí do třiceti dnů po svém jmenování před Poslaneckou sněmovnu a požádá ji o vyslovení důvěry.

Tady je výklad jednoznačný! Pokud prezident jmenuje předsedu vlády, ten navrhne ostatní členy vlády (i kdyby staré), ale ta musí požádat o důvěru! Stačí? (06.05.2017 15:52)


jaxx: To je sice hezké, ale pletete hrušky s jabkama. Teď se bavíme o DEMISI. Vláda může a vlastně musí fungovat i bez premiéra. A buď je v pohodě, nebo, v definovaném případě, v demisi. Teprve potom, až se najde nový premiér, se můžeme bavit o článku 68 Ústavy... To hledání nového premiéra se může protáhnout...

 

A ještě k té demisi: Ústava Čl. 62 - Prezident republiky - a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá (06.05.2017 16:19)


jaxx: Prezident republiky - a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi. Vidíte ty jednotlivé možnosti? Může odvolat jen premiéra, jednotlivé členy vlády a nebo celou vládu! (06.05.2017 16:22)


SW: To by to měl prezident-diktátor-vyděrač snadné! Nechcete poslouchat? Odvolám vás! Ale kdepak! Vládu prezident odvolá jedině když byla povinna podat demisi a nepodala ji (čl. 75). Jinak nemá právo! Kdy musí vláda podat demisi? Čl.73(2): Po volbách, při vyslovení nedůvěry a nezískání důvěry (což může spojit s některým zákonem). Ale když jmenuje premiéra (třeba starý zemře), jmenuje i novou vládu a ta musí vždy žádat o důvěru! Čl.68 určuje přesně postup! (06.05.2017 17:07)


jaxx: Nepíšu nic jiného, s tím souhlasím. Nesouhlasím s tvrzením, že při demisi nebo odvolání premiéra automaticky padne celá jeho vláda. A dokládám to přímo ústavou, čl.73/1 a čl.62. (06.05.2017 17:31)


jaxx: A ještě k té trapárně na Hradě: Ač Zemana přímo nemusím, prezident navrhl Sobotkovi soukromý rozhovor v salónku, otočil se a šel napřed. Sobotka dal před rozhovorem přednost blekotáním před novináři: Babiš, Babiš, bůůůů (06.05.2017 17:35)


SW: Jak to, že s premiérem nepadne celá vláda? My můžeme mít ve funkci dvě vlády? S novým premiérem přijde nová (i staronová!) vláda, stará tedy evidentně musí být v demisi! A nová vláda žádá o důvěru! Sakra, vždyť je to elementární logika! Postup určuje čl.68, ostatní jsou irelevantní! Čl.73/1 určuje pouze to, že ministři nepodávají demisi osobně! Čl. 62 neurčuje kdy, jak, ani proč!

 

K šaškárně na hradu: trapní byli oba, ale Zeman víc (nezná ústavu!). (06.05.2017 17:51)


jaxx: Nikde nepíšu, že budou dvě vlády. Po demisi premiéra vláda funguje dál, DOKUD není jmenován nový premiér. Pak si teprve NOVÝ premiér vybírá vládu. STARÁ VLÁDA KONČÍ OKAMŽIKEM, KDY NOVÁ VLÁDA DOSTANE DŮVĚRU! NIKDE nejsou paralelně dvě vlády! Stará vláda nemusí být nutně v demisi. (06.05.2017 18:09)


SW: Opět nesouhlasím. Kdyby to šlo tak, že bude vytvořená nová vláda a v okamžiku, kdy dostane důvěru, stará automaticky padá, byly by všechny paragrafy o demisi zbytečné! To je právě to! Jediný legální způsob je demise + vytvoření nové vlády (stará v demisi jen dosluhuje). Výjimkou je čl.75, kdy stará vláda demisi nepodá, ač je povinná - pak ji prezident musí odvolat. (06.05.2017 18:58)


jaxx: Končím. Nějak jsme se do toho zamotali a bazírujeme jen na slovosledu. A ke všemu úplně zbytečně, protože Bohoušek tu demisi nepodal. Takže, mějte se krásně. (07.05.2017 16:08)


VlastimilČech: Hmm, kterýpak mudrc tu ústavu ustanovoval, že jsou vůbec možné takové diskuse o tom "co chtěl básník říci" ? (08.05.2017 08:11)


20. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

20.04.2017 v 16:53 id: 1252794

Ještě výsledky referenda v různých zemích: https://www.welt.de/politik/ausland/article163774902/In-diesen-Laendern-leben-die-groessten-Erdogan-Fans.html

 

U nás se Erdoganova pátá kolona skládá jen ze 73 lidí (přičemž tureckých občanů u nás volilo několik set), zatímco v Rakousku to je asi 500 krát tolik.



Komentáře

Začátek


Přílepky dnes: Svět-vedle včera: Vějíře-froilů