Bez přihlášení je omezený přístup

(Přihlášení)

Přihlášení je dobrovolné, nechceme od vás číslo kreditní karty. Je ale užitečné - především pro vás.

Pro náhodné návštěvníky se totiž tato stránka musí chovat velice opatrně. Základní nastavení nesmí nikoho urazit, pohoršit ani mravně zkazit. Říká se tomu dětský filtr nebo také dětská pojistka. Na této webové stránce přihlášení usnadňují COOKIE. Dnes je módou dotazovat se uživatelů, zda s nimi souhlasí. Já na ně jen upozorňuji, dají se přece ve všech prohlížečích zakázat. Kdo je má povolené, přihlašuje se jen poprvé, každé další přihlášení zajišťují COOKIE. Nadstandardní prvky této stránky jsou totiž dostupné jedině po přihlášení. Máte-li na svém počítači COOKIEs zakázané (hlouposti se meze nekladou), nebo máte pitomý "chytrý telefon", který COOKIEs neumí, můžete se nouzově připojovat ke "svému nastavení" vždy jen po dobu pobytu na této stránce pomocí jména (nicku) a hesla. Tak se můžete přihlásit i když si COOKIEs neuváženě smažete (jde to velice snadno!). Při přihlášení nickem+heslem se neuváženě smazaná COOKIE obnoví, proto si buď nick+heslo někam zapište, nebo použijte něco, co nezapomenete. Pozor - nick musí mít aspoň 2 platné znaky, heslo 4 znaky, v nicku i heslu jsou povoleny jen číslice, písmena (včetně diakritiky) a znaky  _ - . 

Pokud sem napíšete vlastní nick+heslo (aby se Vám dobře pamatovalo), získáte možnost diskutovat i nastavit si některé parametry této stránky (např. dětskou pojistku).

Přihlášení umožňuje: nastavení jmen hrdinů, volbu jiných konců románů, počítají se vám přečtené knihy, stránka vás neoslovuje neosobně "milý návštěvníku" a zobrazí se i spousta jinak skrytých položek  MENU . Po úspěšném přihlášení tento panel zmizí a máte-li povolené COOKIE, nebude vás obtěžovat (buzerovat) ani při příští návštěvě. Je mi to líto, ale tak to vyžaduje Policie České republiky.

Dříve to tato stránka dělala podle IP adresy. To je dnes ovšem zakázáno. Proč? Prý to je "osobní údaj" a jejich shromažďování je trestné. Proto jsem kontroly zrušil. Je mi líto, ale pokud tohle skutečně vyžaduje Evropská unie, od které spoustu podobných pitomostí (a mnohdy ještě větších) tak radostně přejímáme, já tomu říkám latinsky "buzerace", česky "obtěžování". Jenže Policie může udělovat pěkně mastné pokuty a vymáhat je i pomocí exekutorů, dokonce mi tím už vyhrožovala, takže mi nezbývá než ustoupit násilí.


K základnímu přihlášení slouží následující políčka: Nick: a Heslo: Můžete buď ponechat, co zde "vymyslel" automat ("Q-datumčas"), nebo si je změnit podle libosti. Pak stačí stisknout .

Podrobnější nastavení zajišťuje formulář zde.

Aktuality a diskuze

Domů
Statistiky

"Aktuality a diskuze" (komentáře)

Toto je diskuse o případných aktuálních událostech. Téma=§Aktuality

Knihy, úvahy

  

1. Jméno:

 

 

 

20.10.2017 v 12:38 id: 000000

*** Zrušeno ***


2. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

 

02.05.2017 v 16:59 id: 1252847

Lidi, všimli jste si vůbec, že nám (už zase - a nečekaně!) padla vláda?


jaxx: To už měla dávno... Pouze doufám, že Sobotku nevystřídá ještě větší debil... (02.05.2017 20:11)


jirkacbx: Všiml jsem si a jsem zvědav,co z toho ZASE vyleze za vopičárnu.Pro obyčejný lidi nejspíš nic moc (02.05.2017 21:33)


jiho: Zaregistroval jsem. Jen mi při tom blesklo hlavou: "Právě jsem se vrátil z Hradu..." (03.05.2017 07:37)


SW: A zažili jsme kašpárkovskou scénku, kdy Zeman přijal demisi, která nebyla podaná...

Na první pohled to vypadá, jako kdyby to zvrzal Sobotka. Na druhý pohled se dozvíme, že Zeman věděl o tom, že Sobotka jde jen na konzultaci, takže trapas je to Zemanův.

Za třetí - ústava hovoří jasně. Pád premiéra = pád vlády, protože nový premiér musí navrhnout novou vládu (ne že mu někdo vnutí tu starou!) a nová vláda musí získat důvěru. Tady Zeman šlápl vedle. (06.05.2017 10:42)


jaxx: Není to tak úplně jednoduché:

Ústava, Čl. 73

(1) Předseda vlády podává demisi do rukou prezidenta republiky. Ostatní členové vlády podávají demisi do rukou prezidenta republiky prostřednictvím předsedy vlády.

(2) Vláda podá demisi, jestliže Poslanecká sněmovna zamítla její žádost o vyslovení důvěry nebo jestliže jí vyslovila nedůvěru. Vláda podá demisi vždy po ustavující schůzi nově zvolené Poslanecké sněmovny. (06.05.2017 12:52)


jaxx: Z toho plyne, že demisi může 73/1 podat: a) jen premiér, b) členové vlády prostřednictvím premiéra

A podle 73/2 vláda podává demisi jen v definovaných případech.

 

Nikde není psáno, že s premiérem padá celá vláda!Jde jen o ústavní zvyklost, která ale nemá váhu zákona, takže se jí nemusí prezident řídit... (06.05.2017 12:53)


SW: Ale kdepak! Ústava to říká jasně!

Článek 68 ... (2) Předsedu vlády jmenuje prezident republiky a na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.

(3) Vláda předstoupí do třiceti dnů po svém jmenování před Poslaneckou sněmovnu a požádá ji o vyslovení důvěry.

Tady je výklad jednoznačný! Pokud prezident jmenuje předsedu vlády, ten navrhne ostatní členy vlády (i kdyby staré), ale ta musí požádat o důvěru! Stačí? (06.05.2017 15:52)


jaxx: To je sice hezké, ale pletete hrušky s jabkama. Teď se bavíme o DEMISI. Vláda může a vlastně musí fungovat i bez premiéra. A buď je v pohodě, nebo, v definovaném případě, v demisi. Teprve potom, až se najde nový premiér, se můžeme bavit o článku 68 Ústavy... To hledání nového premiéra se může protáhnout...

A ještě k té demisi: Ústava Čl. 62 - Prezident republiky - a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá (06.05.2017 16:19)


jaxx: Prezident republiky - a) jmenuje a odvolává předsedu a další členy vlády a přijímá jejich demisi, odvolává vládu a přijímá její demisi. Vidíte ty jednotlivé možnosti? Může odvolat jen premiéra, jednotlivé členy vlády a nebo celou vládu! (06.05.2017 16:22)


SW: To by to měl prezident-diktátor-vyděrač snadné! Nechcete poslouchat? Odvolám vás! Ale kdepak! Vládu prezident odvolá jedině když byla povinna podat demisi a nepodala ji (čl. 75). Jinak nemá právo! Kdy musí vláda podat demisi? Čl.73(2): Po volbách, při vyslovení nedůvěry a nezískání důvěry (což může spojit s některým zákonem). Ale když jmenuje premiéra (třeba starý zemře), jmenuje i novou vládu a ta musí vždy žádat o důvěru! Čl.68 určuje přesně postup! (06.05.2017 17:07)


jaxx: Nepíšu nic jiného, s tím souhlasím. Nesouhlasím s tvrzením, že při demisi nebo odvolání premiéra automaticky padne celá jeho vláda. A dokládám to přímo ústavou, čl.73/1 a čl.62. (06.05.2017 17:31)


jaxx: A ještě k té trapárně na Hradě: Ač Zemana přímo nemusím, prezident navrhl Sobotkovi soukromý rozhovor v salónku, otočil se a šel napřed. Sobotka dal před rozhovorem přednost blekotáním před novináři: Babiš, Babiš, bůůůů (06.05.2017 17:35)


SW: Jak to, že s premiérem nepadne celá vláda? My můžeme mít ve funkci dvě vlády? S novým premiérem přijde nová (i staronová!) vláda, stará tedy evidentně musí být v demisi! A nová vláda žádá o důvěru! Sakra, vždyť je to elementární logika! Postup určuje čl.68, ostatní jsou irelevantní! Čl.73/1 určuje pouze to, že ministři nepodávají demisi osobně! Čl. 62 neurčuje kdy, jak, ani proč!

K šaškárně na hradu: trapní byli oba, ale Zeman víc (nezná ústavu!). (06.05.2017 17:51)


jaxx: Nikde nepíšu, že budou dvě vlády. Po demisi premiéra vláda funguje dál, DOKUD není jmenován nový premiér. Pak si teprve NOVÝ premiér vybírá vládu. STARÁ VLÁDA KONČÍ OKAMŽIKEM, KDY NOVÁ VLÁDA DOSTANE DŮVĚRU! NIKDE nejsou paralelně dvě vlády! Stará vláda nemusí být nutně v demisi. (06.05.2017 18:09)


SW: Opět nesouhlasím. Kdyby to šlo tak, že bude vytvořená nová vláda a v okamžiku, kdy dostane důvěru, stará automaticky padá, byly by všechny paragrafy o demisi zbytečné! To je právě to! Jediný legální způsob je demise + vytvoření nové vlády (stará v demisi jen dosluhuje). Výjimkou je čl.75, kdy stará vláda demisi nepodá, ač je povinná - pak ji prezident musí odvolat. (06.05.2017 18:58)


jaxx: Končím. Nějak jsme se do toho zamotali a bazírujeme jen na slovosledu. A ke všemu úplně zbytečně, protože Bohoušek tu demisi nepodal. Takže, mějte se krásně. (07.05.2017 16:08)


VlastimilČech: Hmm, kterýpak mudrc tu ústavu ustanovoval, že jsou vůbec možné takové diskuse o tom "co chtěl básník říci" ? (08.05.2017 08:11)


3. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

 

20.04.2017 v 16:53 id: 1252794

Ještě výsledky referenda v různých zemích: https://www.welt.de/politik/ausland/article163774902/In-diesen-Laendern-leben-die-groessten-Erdogan-Fans.html

 

U nás se Erdoganova pátá kolona skládá jen ze 73 lidí (přičemž tureckých občanů u nás volilo několik set), zatímco v Rakousku to je asi 500 krát tolik.


4. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

 

20.04.2017 v 16:35 id: 1252793

Nový obrázek letáku o Sudetech mi připomněl, že v německých novinách Die Welt srovnávali německé Turky se sudetskými Němci: https://www.welt.de/geschichte/article163760246/Sudetendeutsche-lebten-in-Demokratie-und-waehlten-Hitler.html

 

Stojí tam: Skoro dvě třetiny tureckých voličů v Německu hlasovaly pro Erdoganův plán – přestože hrozí, že povede k dalšímu oklešťování demokracie v jejich domovině. To je v mnohém podobné jedněm volbám v roce 1935.


5. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

 

14.04.2017 v 14:29 id: 1252767

Trump mě zklamal i nezklamal. Asi jako Miloš Zeman. Toho jsem si také zhodnotil jako tak trochu darebáka, snad menšího než ostatní a když stál proti Šláfenberkovi, volil jsem raději Zemana. Důvody viz http://sw.gurroa.cz/uvah/uvah-03.php - na tom nemám co měnit, Šláfenberk byl a je podstatně větší mizera. Zeman má u mě jen dva body plus: jak utřel Nečase a Marvanovou a že správně vidí migranty jako hrozbu. Ostatní jsou většinou mínusy. A totéž s Trumpem. Je to darebák, mizera a vrah (vojáky bych mu nepočítal, ale jeho rozkaz zabil i několik dětí), jenže v porovnání s Clintonovou je to snad pořád ještě lepší. Ta ježibaba by už měla na krku tisíce dětských mrtvolek, ne jen pár. Pamatujete se, jak Britové oslavovali smrt Margarety Tchatcherové? (viz obrázek) To nic nemění na tom, že i Trump je vrahoun. Doufal jsem, že bude mírnější než BOmbama, ale začal bombardovat příliš brzy po inauguraci, BOmbamovi to přece jen trvalo déle. Trump zatím nic kladného nedokázal, jen to bombardování mu - už tradičně - jde.

Události v Sýrii se dají hodnotit ze dvou úhlů pohledu.

a) Bašár Asad je rafinovaný a krutý ďábel, kterému dělá zřejmě sadistické potěšení vraždit vlastní národ a spoléhá se na to, že ho Putin nenechá padnout. Putin je v tom případě také ďábel a všechno je jednoduché jako v marxistické příručce - Ašad musí jít a s Putinem Spojené státy taky zatočí. A pak mohou slavnostně natáhnout trubky z Kataru do Evropy (v tom jim totiž Asad překáží nejvíc) a my jim budeme zobat z ruky i jejich jedovatý koukol.

b) Spojené státy jsou zvyklé válčit ať to stojí co stojí a když nemají důvod, něco si vylžou - a už bombardují. Když si proberete všechny války za poslední dobu, pak tomu tak bylo zatím pokaždé, proč by měli měnit zvyky, které se zatím tak skvěle osvědčovaly? Stál snad Bush před soudem za neexistující zbraně hromadného ničení v Iráku? Nebo Obama za Libyi? A když si vezmete nedávný výrok jednoho amerického generála, že Rusko má nějak moc novější zbraně, nejvyšší čas vyprázdnit sklady a vyvinout něco lepšího, pak to hodně mrazí. Jak totiž Spojené státy vyprazdňují sklady? Vždycky tím, že někde vyvolají válku a rezavé bomby nahází nešťastným lidem na hlavy. Zřejmě to už zase chystají a jen Morana by jim v tom mohla zabránit. Morany se ovšem nebojí (škoda!) a nikdo jiný je nezastaví. Máme se na co těšit.

Nejvíc mě rmoutí, kolik lidí v Čechách jim tu vylhanou propagandu žere. Za komunistů devět z deseti lidí vědělo, že komunisti jsou darebáci (jeden z deseti byl komunista) a našim médiím kromě komunistů a dětí nikdo nevěřil. Dneska příliš velká část národa nabeton ví, že komunisti byli svině, takže tihle darebáci musí být andělé. Svatá prostato!


jaxx: To ještě nic není. Tohle víte? https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/434835-usa-buduji-v-syrii-velkou-leteckou-zakladnu.html

Myslíte, že mají nějaké stavební povolení nebo souhlas od Sýrie? (14.04.2017 15:47)


6. Jméno: VPJVM

 

Info: z PC

 

14.04.2017 v 00:49 id: 1252765

Na Lidovkách jsem nalezl značně kritický článek o americkém zásahu v Sýrii:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/syrie-zavrazdil-asad-krasna-miminka-db7-/p_zahranici.aspx?c=A170412_200532_p_zahranici_wag


7. Jméno: jaxx

 

Info: pro změnu správce sítě

 

06.12.2016 v 18:52 id: 1245290

Kdyby se takový dron zřítil na zasedání vlády, tak by to taková škoda nebyla...


8. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

 

06.12.2016 v 10:13 id: 1245249

To mi rozum nebere: Když ujistíme Čínu, že jednání se separatistou dalajlámou neznamená změnu naší zahraniční politiky a uznání jednotné Číny, je to podle některých našich zbabělců projev "lokajství" k Číně a jsou ochotní o tom vyřvávat na plné presstituty.

Uzavření smlouvy za našimi zády, podle které budou nad našimi hlavami "svobodně" létat americké dálkově řízené drony, naložené po mez únosnosti trhavinami, lokajské není? Nechci vidět, kdyby se i jediný dron zřítil do města, to by byla jatka!

Pokrytci!


9. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

 

11.09.2016 v 15:11 id: 1195041

Aktuální zpráva: Konečně došlo na ty pravé! Raketa SCUD, vypálená armádou Jemenu jako odveta za teroristické nálety Saudského letectva na civilní cíle v Jemenu, dopadla na elektrárnu v Saudské Arabii a vyřadila ji. Třetina Saudské Arabie byla okamžitě bez proudu.

Nemám rád útoky na civilní cíle, ale Saudská Arabie si něco takového zasloužila už hoooodně dlouho. Saudi financují a vyzbrojují "umírněnou opozici" (čti:teroristy) všude po světě - že by i na ně někdy dopadlo něco málo z toho, co sami financují jinde?

 

Parazit Obama: Na počest Baraka Obamy nazvali biologové nově objeveného červa - parazita Baracktrema Obamai. Příznačné! A mysleli to fakt jako poctu!


10. Jméno: Mirajz

 

 

 

06.09.2016 v 11:25 id: 1191108

Opět jsem si po delší době s chutí přečetl Paralelní světy a v Jupiterském duchu (pod to zahrnuji všechny čtyři knihy) jsem si přečetl (nevím přesně kde) výraz soumanželka. Přitom jsem si vzpomněl na jeden moc fousatý vtip z přelomu 50. a 60. let min.st.

 

Do obchodu s nábytkem přijde zákazník a ptá se prodavačky.

"Jsou ložnice?"

Prodavačka na to odpoví. "Já ne, ale kolegyně ano."

-----------------------------------

Další vtip mě napadl při čtení Léčitelky, kdy se Věrka dohaduje s Vojtou na pravidelném poměru v úterý a pátek - škoda že to nebyl čtvrtek .

 

V jednom manželství začalo docházet k citovému odcizení. Manželé se dohodli, že manželka navštíví sexuologa a nechá si poradit. Manželka se vrátí domů,

"Tak jak, co ti řek?" ptá se ji manžel.

"No, poradil mi, abychom se stýkali pravidelně. Pro zapamatování by bylo nejlepší ve dny, které mají v sobě písmeno er."

"Hmmm, to je prima nápad. A copak je vlastně dnes za den?"

No přece prrndělí, miláčku!" odpoví manželka.



Komentáře

Začátek