Bez přihlášení je omezený přístup

(Přihlášení)

Přihlášení je dobrovolné, nechceme od vás číslo kreditní karty. Je ale užitečné - především pro vás.

Pro náhodné návštěvníky se totiž tato stránka musí chovat velice opatrně. Základní nastavení nesmí nikoho urazit, pohoršit ani mravně zkazit. Říká se tomu dětský filtr nebo také dětská pojistka. Na této webové stránce přihlášení usnadňují COOKIE. Dnes je módou dotazovat se uživatelů, zda s nimi souhlasí. Já na ně jen upozorňuji, dají se přece ve všech prohlížečích zakázat. Kdo je má povolené, přihlašuje se jen poprvé, každé další přihlášení zajišťují COOKIE. Nadstandardní prvky této stránky jsou totiž dostupné jedině po přihlášení. Máte-li na svém počítači COOKIEs zakázané (hlouposti se meze nekladou), nebo máte pitomý "chytrý telefon", který COOKIEs neumí, můžete se nouzově připojovat ke "svému nastavení" vždy jen po dobu pobytu na této stránce pomocí jména (nicku) a hesla. Tak se můžete přihlásit i když si COOKIEs neuváženě smažete (jde to velice snadno!). Při přihlášení nickem+heslem se neuváženě smazaná COOKIE obnoví, proto si buď nick+heslo někam zapište, nebo použijte něco, co nezapomenete. Pozor - nick musí mít aspoň 2 platné znaky, heslo 4 znaky, v nicku i heslu jsou povoleny jen číslice, písmena (včetně diakritiky) a znaky  _ - . 

Pokud sem napíšete vlastní nick+heslo (aby se Vám dobře pamatovalo), získáte možnost diskutovat i nastavit si některé parametry této stránky (např. dětskou pojistku).

Přihlášení umožňuje: nastavení jmen hrdinů, volbu jiných konců románů, počítají se vám přečtené knihy, stránka vás neoslovuje neosobně "milý návštěvníku" a zobrazí se i spousta jinak skrytých položek  MENU . Po úspěšném přihlášení tento panel zmizí a máte-li povolené COOKIE, nebude vás obtěžovat (buzerovat) ani při příští návštěvě. Je mi to líto, ale tak to vyžaduje Policie České republiky.

Dříve to tato stránka dělala podle IP adresy. To je dnes ovšem zakázáno. Proč? Prý to je "osobní údaj" a jejich shromažďování je trestné. Proto jsem kontroly zrušil. Je mi líto, ale pokud tohle skutečně vyžaduje Evropská unie, od které spoustu podobných pitomostí (a mnohdy ještě větších) tak radostně přejímáme, já tomu říkám latinsky "buzerace", česky "obtěžování". Jenže Policie může udělovat pěkně mastné pokuty a vymáhat je i pomocí exekutorů, dokonce mi tím už vyhrožovala, takže mi nezbývá než ustoupit násilí.


K základnímu přihlášení slouží následující políčka: Nick: a Heslo: Můžete buď ponechat, co zde "vymyslel" automat ("Q-datumčas"), nebo si je změnit podle libosti. Pak stačí stisknout .

Podrobnější nastavení zajišťuje formulář zde.

Putování paralelními vesmíry

VÍTEJTE na stránce paralelních vesmírů, určené pro stálé návštěvníky Semerádovy sci-fi stránky.

Dnes - 23.02.2018 - už nemůžete objevovat, jen měnit.

Můžete si ještě myší zvolit barvu :                     a také byste měl změnit jméno

     

Jméno je povinné jen napůl. Můžete zůstat anonymním návštěvníkem, ale anonym je zde pouhým duchem. I tak můžete navštěvovat vesmírné světy (kde se dá už teď krásně bloudit), ale neznámé světy jsou duchům nedostupné a nemohou se ani zapsat mezi objevitele. Teprve jméno (třeba smyšlené) vám otevře cesty a získáte možnost objevovat další světy. (Při příští návštěvě se v tomto okénku objeví předchozí vámi zadané jméno, nemusíte je měnit.)


Pozor! Roboti sem občas sypou hromady smetí. Jméno delší než 25 znaků je proto považováno za pádný důvod k okamžitému vyřazení.Okénko, vyzývající k zápisu Jména objeveného světa se objeví jen když vstoupíte do míst, kam se ještě nikdo před vámi nedostal (nebo se odtud předchozí objevitel nevrátil!). Jako objevitel můžete dát světu jméno (opět jen do 25 znaků). Snažte se ale chovat rozumně a nedávat jména příliš krkolomná. Nevyslovitelná jména jako Strčprstskrzkrk budou administrativně zrušena a dána k dispozici jiným. Během jednoho (kalendářního!) dne máte nejvýše 5 pokusů, pak se všechny neobjevené cesty uzavřou. Pozor, k odečtení jedničky od počtu pokusů dojde již vstupem do neznámého světa, tedy i tehdy, když k vlastnímu zápisu vašeho jména do listiny objevitelů nedojde, zato uznání prvenství a definitivního zápisu dosáhnete až úspěšným návratem na Zem! Když tedy objevíte některý nový svět, raději se včas vraťte, ať vás někdo nepředeběhne. Objevitelem není ten, kdo na neznámý svět jako první dorazil, ale ten, kdo o tom první podá zprávu (Vikingové si objev Ameriky nechali pro sebe, proto je jejím oficiálním objevitelem Kolumbus a nikdo už neví, jak se Amerika ve vikingštině nazývala).

Neúspěch může mít příčin více. Nestihnete se do půlnoci vrátit na Zem (o půlnoci všechny nezapsané objevy propadnou, ale obnoví se počet denních pokusů), někdo vás předběhne, případně odejdete bez vyplnění okénka a tím se této cti sami vzdáte. Přemlouvat vás nikdo nebude, ale další možnosti se ten den nedávají! Úspěšným návratem na Zem o nevyužité pokusy nepřijdete a po zápisu jmen můžete pokračovat v další objevitelské výpravě.

Zápis na listinu objevitelů proběhne až při vašem návratu na Zem. Pokud se nevrátíte, objevy propadnou. Možností je víc. Některé světy jsou příjemné, jiné se podobají peklu, někde můžete své cestování nedobrovolně ukončit (při větší smůle i v kotli domorodých lidožroutů). Jako duch můžete bloudit dál, ale objevy vám propadají. Na Zemi (a také tady) se dá vyvolat Listina objevitelů.

Máte-li již některé uznané objevy, jistě se zde najdete.

Upozornění:K dočasné úschově dat se využívají cookies ve vašem prohlížeči. Kdo si tuto vlastnost na svém počítači zakázal, bude bohužel trvale považován za anonymního ducha. Rozhodl se ale sám. Cookies jsou obecně považovány za bezpečné.

Tak hodně štěstí!

V.Semerád


Poslední zdvořilý příspěvek ve Fóru (klikněte si) je od Remca: 21/2 v 01:16 na téma: §Sedm : Děkuji za přání hezkých Vánoc a nového ruku 2016, jak mi naběhl obrázek s perníkovým andělíčkem dneska :-D))

Domů
Statistiky

"Labyrint světů Jupiterského ducha" (komentáře)

Téma=

Nahoru!
Knihy, úvahy

  

1. Jméno:

 

 

 

23.02.2018 v 13:07 id: 000000

*** Zrušeno ***


2. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

Téma: Admin

 

22.02.2018 v 23:03 id: 1292664

Generování pro čtečky: Spouštím zatím v poloprovozu, je to na konci "Download" i s návodem. Ještě budu muset ledacos vyřešit, takže je to bez záruky. U většiny románů to funguje, ale počítejte ještě se změnami. Případné chyby mi, prosím, pošlete na můj mail, ve Fóru by dlouhé popisy jen překážely, beztak se budu snažit opravit je co nejdřív.

Návod umožňuje změnit (ignorovat) globální nastavení jmen a případně přidat filtry k dětské pojistce (filtry zapnuté globálně se měnit nedají).

Zatím není vůbec vyřešené blokování současného stahování, ale protože se generuje do společného adresáře, může být současné zapnutí dvou generování na témž počítači zdrojem veliké zábavy! (obě knížky "prorostou do sebe"). Vyplatí se tedy počkat na dokončení. Holt "poloprovoz". Inu - zkuste si to!


3. Jméno: knihomol

 

 

Téma: Admin

 

22.02.2018 v 20:02 id: 1292663

Pro Bavros: konvertor formátů lze najít na stahuj jako: Hamster Free Ebook Converter.


4. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

Téma: Admin

 

21.02.2018 v 07:40 id: 1292662

Novinka pro čtečky: poslední dny jsem místo dopisováním "Manuscriptu" strávil programováním, ale výsledek stojí za to. Bude to zajímavé především pro čtenáře vybavené čtečkami. Zatím poloprovozně mi chodí konverze i rozepsaných knížek do formátu EPUB. Jednu dobu jsem tu zkoušel "rozepsané romány pro čtečky", pak jsem to vzdal pro přílišnou náročnost (zejména časovou, takový program Calibre konvertoval do EPUB skoro čtvrt hodiny a to jsem mu musel ještě soubor předpřipravovat... jen si to představte, dopisuji kus kapitoly ve 23.45 a mám to ještě zkonvertovat, čili přetáhl bych hodně přes půlnoc... to prostě nešlo, takže jsem to vzdal...). Jenže nová konverze běží na serveru, trvá pár vteřin, takže to bude pro každého. A to není všechno! Moje konverze navíc převádí jména i verze, tj. respektuje nastavení jmen hrdiny a hrdinky i verze podle "dětské pojistky" (ještě mi zbývá něco došolíchat, ale základ už "pochoduje"), takže si může každý "ušít" knížku podle své volby! Tím si i pro čtečky můžete zvolit jména hrdinů! (Čtečky to neumožňují, ale každý si teď může během pár vteřin vygenerovat vlastní verzi, to snad stojí za to, ne?). A bude to fungovat i pro rozepsané romány (na konci zkrátka bude "pokračování příště", což v definitivní verzi zmizí. Takže dvě mouchy jednou ranou: nastavení jmen a verzí i pro čtečky a převod rozepsaných verzí (stopnutý pro přílišnou náročnost).

Co na to Češi?


jaxx: Gratuluji! (21.02.2018 10:32)


ata: Hurá! Super! Perfektní vylepšení! (21.02.2018 12:22)


jiho: Díky za zajímavou možnost. K formátu EPUB mám ale jeden poznatek: Některé čtečky pod Androidem umí texty celkem slušně nahlas předčítat (Cool Reader, eReader Prestigio). Bohužel zrovna Cool Reader při předčítání občas vynechává části textu, kde je nějaká změna ve formátování (konkrétně vůbec nečte Italic, některé další jí "nechutnají" občas). Občas je dokáže umlčet některé místo v textu, i když se zdánlivě o změnu formátování nejedná (ale zjevně tam nějaké "řídící znaky" jsou). eReader je na tom o něco lépe, ale ne 100%. Takže pokud si chci nechat knihu předčítat, musím používat PDB, i když jsem chtěl postupně přejít na EPUB úplně. (21.02.2018 17:20)


Bavros: Super.

Je k mání webová adresa konverze formátů? Sám bych potřeboval starší knížky ve formátu *.prc (z éry windowsmobile před deseti lety)překonvertovat do novějších. Děkuji. (21.02.2018 20:36)


SW: Cool Reader jsem nedávno smazal. Nehodlám se zdržovat s křápem, který klidně náhodně zdvojí stránku a pak jinou stejně náhodně vynechá. Nejen při předčítání, ale neumí to ani pořádně zobrazit. Používám teď Bluefire Reader, ten má taky těžké mouchy, ale aspoň jaxˇtaxˇ věrně zobrazuje (Ten mě zase rozčiluje tím, že si neumí zapamatovat, kde jsem stál v knihovně, takže vždycky musím hledat od počátku). Je to zkrátka osel, ale aspoň nefalšuje text. Už by mohl někdo vynalézt pořádný zobrazovač EPUB!

Konvertovat mezi různými formáty umí Calibre (mám ho z Portable https://portableapps.com/apps , dosud jsem konvertoval jen na něm. Ovšem konverze mu trvá 5-15 minut. (21.02.2018 23:12)


jiho: Po pravdě Cool Reader se podle mne už nijak zvlášť nevyvíjí, ale pořád je to ideální čtečka na PDB formát. Problémy mu dělá, když se pomocí Calibre zkonvertuje nějaký exotický html (případně textový dokument), ve kterém je spousta různých řídících znaků. Pro bezproblémové "sežrání" PDB čtečkou by se asi musely všechny řídící kódy (tagy) odstranit ještě před konverzí. Pokud jsem si dělal konverze do PDB například z DOC, RTF, ODT a pod., tak jsem vždy konvertoval pouze čistý text pomocí DocReaderu. Potom byl výsledný PDB naprosto bez problémů. Vzhledem k tomu, že většinu knih mám právě v PDB, tak je CoolReader pro mne nejpoužívanější čtečka, už od mé symbianovské éry. (22.02.2018 16:27)


SW: Já jsem všechno kontroloval (a pořád kontroluji) ještě na PC pomocí prohlížeče-eBook ze sady Calibre. Proč? Protože dostat eBook do tabletu je tak trochu horror. Windowsy XP totiž ten tablet neznají a neuznávají, pro ně je to "Neznámé zařízení". Linux Ubuntu ho přitom (na stejné mašině!) dokázal pochopit jako diskovou jednotku s nepatrnými odstíny (např. souborový manažer nedokázal spočítat volné místo). Teď ale u dcery jedu na svém cestovním notebooku, kde linux není a XP jsou sice novější, ale tablet taky neznají. Nedávno jsem si naštěstí pořídil minipočítač osazený Windowsy 7, který ten tablet rozpoznají. Jenže ten minipočítač je mrška mnohem pomalejší než notebook, i zařekl jsem se, že ho budu používat jen jako souborový server, protože zvládá externí disk, který jsem dostal k Vánocům a který XP rovněž zcela ignorují (to zase kvůli velikosti - 4TB). Ale přetahat eBook do tabetu znamená přenést soubor nejprve na "předávací disk", pak se přepnout na minipočítač, přetáhnout si soubor na C:/Pom a teprve odtud to jde nahrát na tablet. Ale chtěl jsem vidět, jak se to dá číst, přetahal jsem co jsem měl v EPUB. No a přitom jsem zjistil, že CoolReader si vymejšlí a vynechává. Soubory EPUB byly v pořádku, prohlížeč z Calibre na PC zobrazuje správně (zřejmě je to poctivý PC-program), pro jistotu jsem se podíval i do odzipovaných zdrojových souborů z EPUB - vše v pořádku. Takže následovalo smazání CoolReaderu a shánění něčeho lepšího... zakotvil jsem u Bluefire. Čtečky pro tablety Android zkrátka pořád nejsou na výši a jestli někdo zastavil vývoj, protože si myslel, že už je to dokonalé, pak to vzdal hodně předčasně! (22.02.2018 20:01)


jaxx: CoolReader na Androidu 5 mi jede bez problémů, žádný stránky to nevynechává ani nezdvojuje. Akorát dvě věci: někdy ignoruje nastavenou barvu písma a tvrdošíjně zobrazuje ž jako t s ocáskem... (22.02.2018 21:14)


5. Jméno: Remca

 

Info: .

Téma: §Sedm

?

21.02.2018 v 01:16 id: 1292661

Děkuji za přání hezkých Vánoc a nového ruku 2016, jak mi naběhl obrázek s perníkovým andělíčkem dneska ))


6. Jméno: SW

 

Info: Václav Semerád, Vesničan

Téma: §Sedm

?

19.02.2018 v 09:46 id: 1292650

Paní Pacovská mě požádala, abych zrušil na těchto stránkách "Sedmý smysl 10", protože se chystá jeho vydání v Albatrosu. Paní Pacovské to přeji všema deseti, takže ponechávám jen ukázku. Celá knížka se sem vrátí nejdřív po roce od jejího papírového vydání (neboli po "době hájení", jak je u slušných pirátů zvykem). Doufám, že to všichni pochopíte a jako já, zajásáte nad možností koupit si knížku na papíře.


7. Jméno: Rudolf_Mentzl

 

Info: crui

Téma: §Mesi

?

17.02.2018 v 09:14 id: 1292632

Pro pana Čecha:

Ten náš minulý příspěvek se nevešel celý. Dávali jsme čtenáři ještě jednu možnost, skafandr nemusí být těsný. Ve vakuu by se odpařily tělesné tekutiny a vyschlá mumie by měla šanci lépe odolat. K tomu však třeba dodat, že by to vyžadovalo ještě vycpání ústní dutiny, aby se nezhroutily tváře a makeup, který by zakryl scvrkávání obličeje. Upustili jsme raději od detailního popisování, jak moc dobře nebo špatně obličejík vypadá. Také hrajeme na to, že mumie není na Měsíci ještě dlouho, její rozklad nemusel postoupit tak moc. Souhlasíme s tím, že velké rozdíly teplot mumii časem zničí. Za jak dlouho nezbývá, než spekulovat, tak jsme to riskli.


SW: Vysvětlení: po zkrácení Vašeho "přílepku" jsem zrušil omezení délky "přílepků", takže se to snad už nestane. Problémem je, že délka položek v databázi není nekonečná, takže se to omezit musí ("Přílepek" není samostatný, ale připojí se k položce). Proto jsem místo omezení jeho délky zavedl zrušení přidávání dalších přílepků, když délka položky i s přílepky přesáhne určitou mez. Jakmile zmizí "svorka", je položka uzavřená. (17.02.2018 10:47)


8. Jméno: VlastimilČech

 

Info: veterán

Téma: §Mesi

?

16.02.2018 v 10:34 id: 1292627

Valentina je ve skafandru, ale není opravdový, je to jen čedičový odlitek. ...

Víte myslel jsem to tak, že nabalsamovaná mrtvolka je vždy držena v nějakém stabilním prostředí. Mnichové v Brně jsou vysušeni v chladném sklepě. Mrtvoly Lenina, Gottwalda, jsou (byly) nejen pravidelně ošetřovány, ale i chlazeny a drženy v STABILNÍM prostředí. Konec konců i katakomby jsou stabilním prostředím. Nu, nevím jak se na to dívají vědcové dneska, ale učil jsem se, že právě na povrchu měsíčním, se například teploty mění velice třeskutě... Může to pomoci balzamované mrtvole? Ono možná nejde jen o bakterielní rozklad, ale i o rozpad fysikální a ovšem chemický... při jaké teplotě se rozpadá třeba kolagen, který tak hezky vyplňuje například líčka dětské mrtvolky? Při jaké teplotě se uvolňuje z tkání tuk, byť by byl napuštěn nějakou chemikálií? A co voda, nebo vodné roztoky? Nejde jen o extrémní zvraty teplot uvnitř kamenné slupky, kdy může docházet k odpařování, kondensaci, krystalisaci atd., atp. Při teplotách nad 60 C se degraduje už i bílkovina, vlákna svaloviny se zkracují... (vidíme třeba při kuchyňské přípravě masa)...Obal mrtvolky má být tvořen čedičovým odlitkem. Technologicky musí být obal z mnoha dílů. Budou spoje trvale hermetické? Nebude tedy docházet k úniku par, plynů, tekutin z dutiny? Nezhroutí se původní tvar a tedy podoba umrlého děcka? Myslím si, že porovnání mrtvolky v stálých podmínkách katakomb a měsíčním povrchu je odvážné až příliš... Nicméně toto jsou jen poznámky člověka, který své jen středoškolské vzdělání ukončil už před mnoha desetiletími... dnešní poznatky jsou zcela jinde... Pokud mi bude poskytnuta osvěta, poučení budu jen rád a slušně poděkuju...


9. Jméno: VlastimilČech

 

Info: veterán

Téma: §Mabytvezeni

?

15.02.2018 v 11:47 id: 1292463

Na tom, co Dr. Rath píše, je jakási pravda. Ovšem pozapomenul na skupinu mnohonásobných recidivistů, kteří svou trestnou činnost nepáchají z náhlého hnutí mysli, z hlouposti, z neopatrnosti, nebo nějakou nešťastnou souhrou okolností. Jsou to lidé, kteří jsou kriminálníky z vlastního rozhodnutí, je to jejich životní program. Potkal jsem se ve svém profesním životě s těmito lidmi, znám jejich životní postoje. Tito lidé jsou NENAPRAVITELNÍ. Za sebe se domnívám, že by stálo za úvahu právě pro tyto výlupky uspořádat podmínky výkonu trestu co nejnepříjemněji, co nejtvrději tak, aby se snažili po zbytek svého života se dalšímu trestu vyhnout. Jedním z úkolů výkonu trestu je i odstrašení přestupce. pokud ovšem jsou nastoleny podmínky ležérního luxusu, pohodlí a dalších benefitů, jak navrhuje Dr. Rath, pak kde je tento úkol? Pokud se podaří tyto recidivisty trvale usměrnit, pomůže to nejen občanstvu, ale i může snížit společenské náklady na výkon trestu. Myslím si, že právě velmi drastickým zhoršením podmínek výkonu trestu by efektu trvalého odstrašení mohlo býti dosaženo za kratší dobu a celkový náklad na výkonu trestu by se snížil, když by účelu trestu bylo dosaženo dříve.

Pokud se týká těch prvotrestanců, nedbalek a podobně, pak ovšem se závěry Dr. Ratha docela souhlasím.


SW: Tady s gustem dám odkaz na http://sw.gurroa.cz/uvah/uvah-09.php (Návrh trestního řádu), který předpokládá mírnější, příp. jen alternativní tresty pro prvotrestané (ovšemže odstupňovaně podle provinění), kdežto pro recidivisty geometrickou řadu zpřísňování a "tvrdnutí" trestů. Čili: pouhé uklouznutí trestat co nejméně (na ledacos by stačil i týden vězení, to se dá vydržet "i pod vodou"), ale s každým opakováním hodně silné přitvrzení. Myslím, že by to řešilo oboje - pouhé uklouznutí i profesionální zloduchy. (15.02.2018 14:35)


10. Jméno: VlastimilČech

 

Info: veterán

Téma: §Manu

?

15.02.2018 v 11:24 id: 1292462

..."přinesli na Figrozg i padesát nejbohatších amerických rodin..."

Znamená to včetně manželek, dětí, babčí a dědečků, kterým se už možná všechno plete? Nu dozajista si i ty manželky a dcerky typu třeba té Paris z plna hrdla užívaly -na úkor chudáků- nezaslouženého blahobytu a rozkoší všecho druhu do výmyslu světa... ale na druhé straně: způsobily to?

Nebo: vedla snaha hlav těch velkomožných rodin zajistit blaženost svých pěstěných manželek, milenek a dcerušek ve svých důsledcích ku popisované katastrofě? Byly matky, partnerky a taťkové oněch zlomocných zlounů jedním z důvodů páchání zla? Nebo dokonce jednou z příčin? (např.:"Tati, já bych chtěla....") Je tedy na místě je trestat prací opékaného potahu a stravou hmyzožravců? Nebo jsou v tom naprosto nevinně, protože taťka nemusel? Opravdu nemusel?? Nebo se nepřímo členové a členky rodin podíleli svými požadavky luxusu na zlu páchaném hlavami nejbohatších amerických rodin? Jsou vinni stejně, méně, nebo vůbec? Náleží jim tedy stejný, menší, nebo žádný trest? Jak se na tohle dívají mimozemšťani? A pozemšťani?


SW: Myslíte širokou rodinu jako u Cikánů, nebo rodinu jen dvoučlennou? Já myslel trestat ty, kdo skutečně hlasovali pro zničení Země, event. i s manželkami, pokud do toho měly co mluvit (jakože určitě měly, u některých etnik ženy rozhodují). No a ostatní? Ponechat na Zemi. Pozor, to není úplné osvobození, ale trest smrti jako pro miliony jiných, možná s odkladem podle množství zásob a výdrže filtrů. Nevinnější než ty miliony určitě nebudou. (15.02.2018 14:45)


SW: Dostal jsem mailem: Macron, francouzský prezident, nemá děti. Německá kancléřka Angela Merkelová nemá děti. Rakouský kancléř Sebastian Kern nemá děti. Britská premiérka Theresa May nemá děti. Italský premiér Paolo Gentiloni nemá děti. Holandský Mark Rutte, Švédský Stefan Löfven, Lucemburský Xavier Bettel, Skotská Nicola Sturgeonová - nikdo nemá děti. Jean-Claude Juncker, předseda Evropské komise, nemá děti. Paradoxně je vidět, že příliš velký a nepřiměřený počet lidí, kteří rozhodují o budoucnosti Evropy, nemá na budoucnosti žádný přímý osobní zájem - je to náhoda??? (15.02.2018 16:14)



Komentáře

Začátek


Přílepky včera: Admin